6 OZNAK, ŻE MÓJ ORGANIZM CHCE PIC!

07 / 08 / 2017
# # # # # #

Nie mam zamiaru tutaj się wymądrzać i pisać naukowych rzeczy. Chciałabym czasami po prostu podzielić się z Wami moimi spotrzeżeniami. Na pierwszy rzut idzie temat wody, który w okresie upałów jest tak bardzo na czasie.  Tutaj aby uprzedzić jakieś przypuszczenia to… nie jestem lekarzem, ani dietetykiem nie pretenduje aby nimi być, jestem jedynie osóbką, która obserwuje widzi, stara się wyciągać wnioski. Jedno wiem, mój organizm działa fatalnie jak nie nawodnię go właściwie. Trenuje dosyć dużo, muszę uważać na właściwe nawodnienie swojego ciała. To wówczas tracimy dużo wody podczas intensywnego pocenia.  Przykładowo po godzinie biegania moja masa ciała może zmniejszyć się o 1,5-3%!  To dlatego, że pozbyłam się wody i należy te braki szybko uzupełnić! Zatem poniżej serwuje Wam 6 oznak, o których wiem bo sama z nimi się spotkałam/ jak to się mówi na “własnej skórze” wypróbowałam :)

  1. mam skurcze mięśni –  nie tylko niedobór magnezu powoduj skurcze mięśni, ale też niedobór sodu, który jest wypłukiwany podczas wysiłku w postaci potu!
  2. mój mocz jest ciemny – najprostszy sposób aby sprawdzić czy nie czas wypić konkretnej dawki wody,  a jeżeli jest jasny, klarowny nie ma się czym martwić :)
  3. boli mnie głowa – wiedzieliście, iż Nasz mózg składa się z 80% wody?! teraz już nie dziwie się dlaczego bóle głowy strajkują, kiedy “zapominam” nawodnić go właściwie
  4. czuję się osłabiona/zmęczona – znużenie to nie tylko oznaka niewyspania moi drodzy, ale też brak odpowiedniej ilości wody w diecie; naturalne jest to, że Nasz organizm czerpie wodę z tkanek i komórek; wówczas czujemy się gorzej i brakuje Nam energii; najczęściej właśnie po południu czujemy największe znużenie i uwaga! zamiast kolejnej mocnej kawy najlepiej sięgnąć po prostu po szklankę wody z cytryną :)
  5. mam turbo suchą skórę! a przecież jest to największy organ i potrzebuje dużych ilości wody; nie ma wody w organizmie co za tym idzie nie produkujemy potu ale tez naturalnych olejów, które są ochrona skóry przez wysuszeniem;
  6. i chyba najbardziej prozaiczna oznaka – czuje suchość w w ustach i wówczas instynktownie sięgam po coś do picia ===> ps. to co pijemy ma duże znaczenie – słodkie soki odstawiłam już daaawno temu – dają tylko chwilowy efekt i tak naprawdę pogłębiają problem odwodnienia. Napoje z bąbelkami nie działają dobrze podobnie jak kawa, która działa moczopędnie. Czysta źródlana woda najlepiej nawadnia, zarówno przed wysiłkiem, jak i po. Trzymajmy się jej a nie zginiemy!

📷 Ewa Goska ❤

clothes ===> Diverse 

Czyli pijemy wodę zawsze i wszędzie! Najlepiej 1,5 litry dziennie, w czasie upałów na pewno o wiele więcej a osoby, które trenują intensywnie niech pamiętają, że Wszystkie te informacje powinni wziąć sobie b.mocno do serca! Tak do serca! bo dobrze nawodniony organizm ułatwia pracę sercu. Łatwiej mu pompować krew do mięśni. Chyba nie chcemy podczas burpess-ów lub skip-ów nagle stracić przytomności?!  Pamiętajmy o tej jakże ważnej czynności, która może Nam po prostu uratować życie.

RELATED POSTS