CHLEBEK DYNIOWY CZEKA!

13 / 11 / 2018

Tytułem wstępu chciałabym Wam przypomnieć, iż jest to dział poświęcony moim szaleństwom kulinarnym, które X czasu temu nazwałam sekcją – Runfashion Cooks. Zapraszam serdecznie, gdyż jest tam już naprawdę bardzo przyjemnie – mała ekipa przepisów na ciasta czy koktajle czeka na Was! Mam nadzieję, że się czymś zainspirujecie i dzisiaj lub jutro ruszycie do kuchni.

Czas przejść do Najważniejszego! Ci z Was, którzy obserwują mnie na Instagramie (@run_fashion) wiedzą, że dynia była dla mnie ostatnio numerem jeden w kuchni. Tak się złożyło, że robię/zrobiłam z niej sos do makaronu z suszonymi pomidorami, zupę dyniową na mleku kokosowym, chlebek dyniowy (jak poniżej) ale tez zrobiłam opcję najprostszą czyli posypałam ją cynamonem i kurkumą i podpiekłam.

Mnogość wariacji jak widzicie z tym oto warzywem jest ogromna! Polecam spróbować, bo oprócz smakowych doznań, jej wartości odżywcze są naprawdę cennym dodatkiem. Na przykład najcenniejsza jest dynia o pomarańczowym miąższu, ponieważ im jej kolor jest intensywniejszy, tym więcej zawiera witamin takich jak A, B1, B2, C. Uwaga! 1. Dynia bogata jest w białko, jest niskokaloryczna (100 g to 15- 28 kcal) a dzięki dużej zawartości celulozy ułatwia proces odchudzania – drogie Panie, słyszycie te informacje?! :)  Przyśpiesza przemianę materii, zawiera błonnik i pektyny oraz kwasy organiczne, kwas foliowy i pantotenowy. 2. Nawet po ugotowaniu nie traci cennych właściwości!

Nic innego jak robić i jeść z …umiarem :)

A te przepiękna zdjęcia, na których chlebek tak smakowicie wygląda są dziełem  Justyny Lenart! To przeeezdolny człowiek o złotym sercu, specjalizujący się w portretach ale też z w zdjęciach jedzenia – uwaga! zaczęłam z nią współpracować, szykujcie się zatem na nie odchodzenie od kuchni!

Składniki:

1 szklanka płatków owsianych/szklanka dyniowego puree/2 łyżki mąki razowej
3 łyżki mielonego siemienia lnianego/2 jajka/1 duży dojrzały banan(opcjonalnie)/2 łyżki oleju/2 łyżki nasion chia (opcjonalnie)/  4 łyżki mleka/70 g suszonej żurawiny lub innych słodkich owoców-wedle życzenia/50 g słonecznika lub innych orzechów/1/3 szklanki erytrolu (lub cukru/ ksylitolu) łyżeczka sody/łyżeczka ekstraktu waniliowego/łyżeczka cynamonu

Zaczynam od wymieszania jajka z dyniowym puree i płatkami owsianymi. Zostawiam masę na 15-20 minut. Następnie dodaję mleko, olej, mąkę, siemię lniane, nasiona chia, rozgniecionego banana, ekstrakt waniliowy i wszystko mieszam. Dodaję żurawinę, słonecznik, erytrol, cynamon i sodę. Kiedy już wszystko połączę, to przekładam masę do blaszki (u mnie 26x12cm), wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia. Piekę przez około 45-50 minut w 180 stopniach, aż do zarumienienia. Jak zawsze odstawiam ciasto do wystudzenia (można schować na noc do lodówki).  Teraz najlepsza wiadomość chlebek wychodzi wilgotny pyszny i cudownie słodki :) Smacznego życzę wszystkich tym, którzy skorzystają z powyższego przepisu!

A ten kto nie biega w zimę i nie ma zamiaru przestać wychodzić na zewnątrz z powodu temperatur, niech wpada do mnie w poniedziałek! Będę miała dla Was kilka dobrych ciuszków do polecenia na zimowe wyjścia – niech moc sportowa będzie z Wami!

ph by Justyna Lenart Paprica 

RELATED POSTS