NIE ZNOSISZ BIEGAĆ? MOŻE TO CIEBIE PRZEKONA!

19 / 10 / 2018

Zdaję sobie sprawę z tego, że dla wielu osób bieganie może wydawać się dość wyzywającym przedsięwzięciem – na samą myśl o jednym okrążeniu rezygnują z aktywności. Natomiast ja wyznaję zasadę – jeżeli nie spróbujesz to się nie dowiesz. Okazać się może, że jednak masz w sobie ukrytą naturę biegacza i nie ma znaczenia, jak daleko lub szybko biegniesz.

Jeżeli powalczysz z tą mentalną a nie fizyczną barierą, kiedy przetrwasz ten początkowy ból, przekonasz się, iż bieganie może być naprawdę przyjemne i całkowicie satysfakcjonujące.  Tak się składa, że niedawno w tekście DLACZEGO WARTO ZACZĄĆ  pisałam Wam o tym, co powoduje, że bieganie było, jest i będzie najbardziej popularną aktywnością. Dzisiaj przekazuję ten tekst z myślą o osobach, które naprawdę nienawidzą biegać, ale chcą się dowiedzieć, o co w tym wszystkim chodzi!

  • ZACZNIJ POWOLI! Musisz być cierpliwy i wytrwały! Zaczynaj powoli i nie próbuj od razu przebiec 5 km tylko zacznij od szybkiego marszu lub interwałów łączonych z marszem! Organizm się zaadaptuje – w swoim tempie, ale również wzmocni i uelastyczni mięśnie.
  • ZRÓB NAJLEPSZĄ PLAY-LISTĘ EVER! znajdź najbardziej optymistyczne, pozytywne rytmy w swoim telefonie a wierz mi, zapomnisz jak bardzo nie lubisz biegać! Tempo muzyki pozwoli Ci zapomnieć o tym, ile km jeszcze przed Tobą :)
  • ZNAJDŹ TOWARZYSZA DO PIERWSZYCH TRENINGÓW nie oszukujmy się, lubimy mieć kogoś obok siebie…kogoś kto szepnie miłe słówko, ale też zagrzeje do walki! poszukaj wokół siebie osoby, która jest na podobnym poziomie sprawności i z którą regularnie możesz zacząć biegać motywując się wzajemnie.
  • SZUKAJ NOWYCH TRAS  pierwsze, drugie, trzecie wyjście na tą samą trasę….hmmm jeśli zaczynasz, to radzę zaryzykować i wybrać pewnego dnia inną trasę! Może się zdarzyć tak, a zapewniam, że na pewno tak się zdarzy, iż trasa będzie na tyle ciekawa, że zrobisz kolejne 2 nadprogramowe km!

  • ROZGRZEWAJ SIĘ ALE TEŻ ROZCIĄGAJ SIĘ  – normalne jest to, że będziesz odczuwać bóle mięśni nóg i zdanie „nie mogę chodzić” będzie obecne w Twoim słowniku przez pierwsze kilka treningów. Niech to Cię nie odstrasza! Upewnij się, że odpowiednio się rozgrzewasz – dynamicznie przed biegiem a statycznie i powoli po biegu. Na ten temat trochę się rozpisałam w moim ostatnim wpisie PO CO TO ROZCIĄGANIE 
  • SKUP SIĘ NA SWOIM SAMOPOCZUCIU A NIE NA WYNIKU Nie patrz na wyniki innych, nie porównuj się! Każdy jest inny, każdy ma inne cele, motywacje, inne ciało, inne uwarunkowania fizyczne i inną przeszłość treningową. Moją radą jest zapomnieć o tym, jak daleko i jak długo chciałabyś biegać, a skupić się na tym co czujesz – jeżeli ciało wysyła sygnały, że na dzisiaj wystarczy, to zakończ bieg.

Pamiętaj więc, że jedynym sposobem na zostanie biegaczem jest spróbowanie! Skorzystaj choć z dwóch moich porad i daję słowo, że zmienisz zdanie na temat biegania!

ph by Konrad Placzki 

clothes ===> shoes, jacket Nike,  leggings Gym Hero 

 

 

RELATED POSTS