TRENING-ZA DUŻO TO NIE ZDROWO

14 / 08 / 2017

Ten kto obserwuje mnie na INSTA lub FB zauważył, że trenuje dosyć sporo. Oczywiście potrafię tez się rozpędzić jak pędzący królik. Wówczas moje ciało woła/krzyczy, że przesadzam z ilością. Tzw. przetrenowanie spotkało mnie kilka razy w życiu i zdarza się, że nadal się zatracam i zapominam o najważniejszej rzeczy czyli zdrowiu. “Przetrenowanie, czyli chroniczne obniżenie możliwości wykonywania ćwiczeń, wynika z zaburzonej równowagi między obciążeniem organizmu a wypoczynkiem.” Ile to razy mój organizm wysyłał mi sygnały, że potrzebuje chwili odpoczynku – ja lepiej wiedziałam, że mogę więcej! Serwowałam sobie kolejny intensywny trening, interwał lub bieganie. Zaobserwowałam kilka sygnałów, które szybko mnie kierują na ścieżkę opamiętania :)

  1. szybko męczę się podczas treningu
  2. zauważam spadek kondycji, brak poprawy wyników w treningu,moja forma nie rośnie
  3. moje ciało jest zmęczone, mimo, że dwa ostatnie dni nie trenowałam
  4. mam problemy ze snem, koncentracją

Ktoś czytając to coś sobie może przypomina? albo może obecnie czuje, że organizm podobnie reaguje?! Słuchajcie proszę swojego ciała, bo o kontuzje w takim stanie jest bardzo łatwo! Wówczas to już będzie przymusowy odpoczynek i chyba nie będzie już tak wesoło patrzeć jak wszyscy w około trenują, biegają a Wy cierpicie i jesteście na siebie źli, że mogliście tego uniknąć. Sport ma dawać Nam energię, satysfakcję i zdrowie. 3majmy sie tego stwierdzenia a nie będziemy cierpieć! :) Oczywiście łatwo jest pisać niż robić, ale wierzcie mi nic bardziej nie pomoże na powyższe oznaki jak kilka dni resetu, zadbania o regenerację, bardziej zróżnicowaną dietę.

📷 Ewa Goska ❤

ALL clothes ===> Nike 

RELATED POSTS